לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

התקשרו או השאירו פרטים באתר




    התקשרו: 053-6202089

    חקירות מסחריות

    חקירות מסחריות הן תחום רחב וגדול העוסק במסחר ובעסקים. העסק שלנו הוא מקום העבודה שלנו ובנוסף לכך, הוא המקום שהתאמצנו, השקענו והקדשנו יכולות רבות בשביל ההצלחה שלנו. לכן, חקירות מסחריות הן חקירות נפוצות מאוד בשלבים חשובים כמו מיזוג ופרידה, חשדות בעובדים או  כאשר יש צורך באיסוף מודיעין עסקי. במאמר הבא נרחיב על חקירות מסחריות. 

     

    מהן חקירות מסחריות?

    חקירות מסחריות מתעסקות בכל הנוגע לתחום העבודה והעסקים. הן מכסות תחומים רבים ומגוונים, כולל אמצעי זהירות לפני צעדים מסוימים, בדיקות עצמיות ושמירה על מעמד העסק בשוק. חקירות אלו הן חיוניות מאוד משום שהן עוסקות במקור הפרנסה שלנו, ואי ביצוען במידת הצורך עשוי לסכן אותה באופן ישיר. לכן, בכל חשד שמתעורר באחד מהתחומים הללו, וכן כדי לוודא שהעסק מתנהל בצורה תקינה, יהיה ראוי לבצע חקירות מסחריות.

     

    איסוף מודיעין עסקי

    חקירות מסחריות משמשות בעלי עסקים לאיסוף מודיעין עסקי חשוב. מודיעין עסקי הוא הכלי המאפשר לנו להיות מעודכנים בתמונת המצב המלאה של השוק ולהבין את המתרחש בתחום המתחרים שלנו. בנוסף, במקרים מסוימים, מודיעין יכול לספק ראיות משמעותיות בתהליכים משפטיים.

    איסוף המידע מתבצע בצורות שונות, כגון מעקבים, חקירות, הפעלת מקורות, האזנות ועוד. כדי להצליח בתחום זה, יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי המתמחה בחקירות מסחריות. חוקר כזה יכול להכווין אותנו בנוגע למידע הרלוונטי שיש לאסוף, כיצד לאסוף אותו וגם לזהות איסוף של אחרים בנוגע אלינו ולהטעות את מעקביהם.

    תחום מודיעין עסקי הינו חשוב ביותר והוא צובר תאוצה משמעותית בשנים האחרונות, בעקבות החדשנות הטכנולוגית. מצד אחד, באמצעות חקירה מדויקת של השוק, אנו מסוגלים לפעול ביעילות רבה יותר עם העסק שלנו. מצד שני, התחום יכול להטיל גם נזק עלינו, מכיוון שחברות יכולות לבצע חקירה על העסק שלנו. לכן, חוקר פרטי במצב כזה יכול לאזן את המצב, כדי שנוכל לקבל מידע על כוחות השוק, אך נשאר בצורה מסוימת כחלק סודי לגורמי השוק.

     

    מיזוג עסקים

    חקירות מסחריות מתנהלות פעמים רבות לפני ההחלטה על מיזוג עסקים. עסקים רבים נמצאים בתהליך לבחירת אפשרויות מיזוג עם חברות אחרות, ונראה שמדובר בנושא שלא פעם נדון בו בתקשורת. התהליך של מיזוג עסקי יכול להתרחש בטווח קצר, בטווח ארוך ואף להיות תמידי. כל אחת מהאפשרויות הללו מהווה צעד משמעותי וחדשני לעסק, והחלטה כזו צריכה להתבצע רק לאחר שנאסף כל המידע הרלוונטי ולאחר שנערכת התקשרות שמבטיחה שהעסק והעובדים שלו לא ייפגעו מכך. אמנם הצעדים האלו נשמעים טבעיים, אך כיצד נוכל לוודא שכל המידע הרלוונטי מוצג לנו? לכן, יהיה נכון לפנות לחוקר פרטי מומלץ לחקירות מסחריות.

    חוקר זה ידע לאסוף את כל הפרטים והמידע הרלוונטי כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר. חשוב מאוד לפנות אל החוקר לפני החתימה, כך שיהיה ניתן לשנות את ההסכם בהתאם למידע שתקבלו.

     

    הפרדת עסקים

    מלבד למיזוג עסקים, חקירות מסחריות מתנהלות גם לפני הפרדת עסקים. הפרדת עסקים היא פעולה ההפך ממיזוג עסקים, ולרובה היא מורכבת יותר מפעולת המיזוג. במצב זה, האינטרסים בין הצדדים כבר לא כל כך זהים וכל צד ינסה למשוך לצד שיהיה המרוויח יותר. לכן, חשוב לקבל סיוע מחוקר פרטי שיודע לאסוף את כל המידע הנחוץ, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם לא מפסידים בתהליך הפרדה זה.

    חוקר פרטי יכול לעזור באיסוף המידע המתאים, ובכך תוכלו לקבל מידע מקיף על מנת להתמודד בצורה הטובה ביותר עם תהליך הפרדה. חשוב לשתף פעולה עם חוקר פרטי לפני ההפרדה, כדי להבטיח שהסיכונים והאתגרים הצפויים ינוהלו באופן הכי הוגן עבורכם.

     

    אמינות העובדים

    חקירות מסחריות מסייעות גם בחקירת אמינות העובדים. במקרים של עובדים שסוטים מהמותר במקום העבודה, יש צורך לפעול בצורה ערנית ואקטיבית. ישנם שני סוגים של מקרים:

    1. עובדים שסובלים משחיקה במקום העבודה, מה שגורם להם לנסות לעקוף את המערכת. במקרה כזה, העובד עשוי לחתום בצורה לא חוקית על שעות עבודה, להשתמש בחופשת מחלה לא במקום תקין, לגנוב מוצרים מהעסק או לקחת כסף לשימוש אישי וכדומה.
    2. עובדים שטרם כניסתם לתפקיד או לאחר מועד מסוים, קיבלו הצעה מגורם מתחרה לאיסוף מידע על מקום העבודה הנוכחי שלהם, ללא הידעה של מקום העבודה והסכימו לכך.

    במקרים כאלה, חשוב להיות מכונים וערניים לכל הפעילויות שלוקחות מקום בעסק. האנשים המעורבים בגניבה או העברת מידע ינסו להחביא את פעילותם ככל הניתן, וללא חקירה עמוקה, ייתכן שלא נגלה על כך במהירות.

    לכן, במידת הצורך הראשונית, כדאי לפנות לחוקר פרטי שיוכל לחקור לעומק את העניינים בצורה מקצועית ודיסקרטית ולספק לכם את כל הראיות הנדרשות, הן כדי להפסיק את הגניבה המתבצעת והן כדי להביא לדין את האחראי לכך. פעולה כזו יכולה לגרום להרתעה בקרב שאר העובדים לעניינים כאלו.

     

    בחינת מועמדים לתפקיד

    כפי שצוין, חשוב מאוד לבדוק מי הם העובדים בעסק שלנו ולערוך חקירה מקיפה. הגורם האנושי הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר וישנם אנשים שמנצלים זאת לצורך גניבה מהעסק או העברת מידע חשוב למתחרים. חשוב לא להתעלם מכך ולהתעקש על מניעת מצבים כאלו.

    לכן, מלבד חקירה של אמינות העובדים, פעמים רבות עסקים מחליטים לנהל חקירה מול מועמדים לתפקיד מסוים בעסק על מנת למנוע מצב של ריגול עבור עסק מתחרה. בכדי למנוע מצבים כאלו, כדאי לבצע חקירה מקיפה על מועמדים המתמודדים לתפקידי מפתח בעסק. אף על פי שיש אנשים שיכולים לטעון שהדבר עשוי להיות "בזבוז כסף", ידוע כי הוודאות והאמון בעובד שלנו הם חשובים באופן לא פחות מהכסף עצמו. הכסף יישמר במקום הנכון בזכות העובדים שמקיימים את תפקידם באופן אמין ואחראי.

     

    חקירה לאחר גניבה

    חוקר פרטי מתחום החקירות המסחריות עוסק גם בחקירת גניבות פיזיות של רכוש, מוצרים וחומרים. אם חוויתם גניבה או פריצה לעסקים שלכם, מומלץ יהיה לפנות לחוקר פרטי מהתחום הזה, שיהיה מסוגל לאתר את הסחורה הגנובה ואת האחראי לכך, על מנת שלא יתרחש שוב מקרה דומה.

    החוקר הפרטי יעזור לכם לאתר את החומרים או המוצרים שנגנבו, וכן לחקור את הפרטים הרלוונטיים על מנת לזהות את האדם האחראי לפעולה זו. בעזרת החוקר, תהיה לכם הזדמנות לפתור את המקרה בצורה הכי מוצלחת ולמנוע מחדש אירועים דומים בעתיד.

     

    חקירות מסחריות על ידי סיקורית חקירות

    המשרד הפרטי "סיקורית חקירות" הוקם בשנת 1980 על ידי מייסדו יצחק מאיר. יצחק היה קצין בצה"ל ולשעבר שימש כראש מדור סמים וחקירות מיוחדות. הוא בעל תואר ראשון LL.B במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ומשמש כמנכ"ל החברה. יצחק הוא חבר בלשכת חוקרים פרטיים ובארגון הבלשים הבינלאומי, וכך גם החוקרים שעובדים במשרד. 

    חברת סיקורית חקירות והחוקרים שעובדים דרכה מחזיקים ברישיון חוקר פרטי ורישיון לקיום משרד חקירות פרטי מטעם משרד המשפטים הישראלי. החוקרים הם חברים בלשכת חוקרים פרטיים בישראל. צוות החוקרים בסיקורית חקירות מחזיק בידע עשיר בתחום הטכנולוגי והדיגיטלי, ופעילותם נעשית בפיקוח מקצועי ומדויק של יצחק, תוך הקפדה מלאה על הוראות החוק האזרחי והפלילי כאחד. פעולות החקירה נערכות בדיסקרטיות מוחלטת. אם אתם מחפשים משרד לניהול חקירות מסחריות, הגעתם למקום הנכון. 

    40

    לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

    מלאו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם





      סוגי-חקירות-פרטיות-מעקבים-ותצפיות-בכל

      קידום בגוגל לעסקים קידום בגוגל לעסקים