לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

התקשרו או השאירו פרטים באתר




    התקשרו: 053-6202089

    חוקר פרטי – חקירות כלכליות

    חקירות כלכליות הן חקירות המנוהלות על ידי חוקרים ומומחים כלכליים על מנת לאסוף, לנתח ולבחון מידע כלכלי בקשר לאדם או לעסק מסוים. המטרה העיקרית של חקירות כלכליות היא לספק מידע חשוב ומדויק הנדרש לקבלת החלטות עסקיות וכלכליות מושכלות. חקירות כלכליות עשויות להתבצע במסגרות שונות ובתחומים שונים בעולם העסקים והכלכלה. הן עשויות לכלול ניתוחים מקומיים, ניתוחים ממוחשבים, איסוף נתונים כלכליים, הצגת מצב כלכלי נוכחי וצפוי, חיזויים עתידיים, דירוגים של אדם או עסק, ועוד. על חקירות כלכליות נרחיב במאמר הבא.

     

    מהן חקירות כלכליות?

    חקירות כלכליות הן תהליכים במהלכם מתבצע איסוף מידע ונתונים כלכליים הקשורים לפרט או לעסק הנחקר. המטרה העיקרית של חקירות כלכליות היא לזהות ולהעריך את רכושו של הנחקר, כולל נכסיו ועסקיו, ולספק מבט מקיף על מצבו הכלכלי, כולל חשבונות בנק שמתנהלים לא על שמו. בנוסף, החקירות מתמקדות במעקב אחרי חובותיו של הנחקר ותוספות כלכליות נוספות שעשויות להשפיע על המצב הפיננסי שלו. באמצעות נתונים עסקיים, ניתן לאסוף מידע על עסק מסוים כדי לצפות בתנועות העתידיות שלו ולהתמודד עמו ביעילות.

     

    מה זה כולל?

    חקירות כלכליות כוללות התייחסות לכל האלמנטים המשפיעים על המצב הכלכלי של האדם הנחקר. בשלב ההתחלתי של החקירה, מתבצע תהליך חקירה עמוקה במהלכו מתבצע ניתוח מקיף של מקום המגורים והפעילות של הנחקר, במידת הצורך. כחלק מהחקירה, החוקר הפרטי יבצע חקירה של חייו של הנחקר בכל תחום, ובפרט בתחום הכלכלי. זה יכלול בדיקה של הרקע הפיננסי של הנחקר, כולל רכוש, נכסים, עסקים ומצבו הכלכלי. במהלך החקירה, יש לשים דגש על איסוף מדויק ואמין של הנתונים והמידע, באמצעות בדיקת רשומות פיננסיות, דוחות שנה, מסמכים משפטיים ותיעוד נוסף. כמו כן, יש לגשת לרשומות בנק, למידע ברשויות המס, למידע מקצועי ממקורות נוספים ולביצוע ראיות נוספות כמו ראיות עדים, ראיות מוקרנות וראיות טכנולוגיות. בסיום החקירה, ייערכו ממצאים וניתוחים של הנתונים שנאספו, וימומשו התוצאות בכדי לבחון את המצב הכלכלי של הנחקר. המידע שנאסף ישמש ככלי להבנת הסיכונים וההזדמנויות הכלכליות ביחס לפרט או לעסק הנחקר, ויאפשר קבלת החלטות מושכלות ומבוססות בתחום.

     

    מתי יש צורך בכך?

    חקירות כלכליות הן הליך המאפשר לנו לחשוף פרטים כלכליים ועסקיים על פרט או עסק מסוים. הצורך בחקירות אלה עולה במספר מצבים שונים-

    • גביית חובות: במקרה שבו אדם מחויב לנו בתשלום, חקירות כלכליות יכולות לספק מידע על מצבו הכלכלי ואם הוא מסוגל לשלם את החוב, גם אם טוען שלא.
    • עיקולים: חקירות כלכליות שמטרתן לאסוף מידע על היכולת הכלכלית של אדם מעוקל. ניתן לגלות מידע על רכוש מוסתר, מקום מגוריו, בעלותו על רכב, שווי הנכסים בבעלותו ועוד.
    • איסוף מודיעין עסקי: חקירות אלה מתבצעות כדי לאסוף מידע על העסק המתחרה, כולל פרטים כמו רווחים, השקעות כספיות, רכישות, מיזוגים עתידיים ועוד.
    • סכסוכים עסקיים: חקירות אלה כוללות חקירות שמתרחשות בהקשר של פשיטת רגל, הונאות כלכליות, פירוק שותפויות וכדומה.

    במהלך החקירות הכלכליות הללו, מתבצעות בדיקות על ידי חוקרים מקצועיים ומיומנים, ונוצרים דוחות מפורטים המכילים את המידע המתקבל. חשוב מאוד שהחקירות ייערכו בהתאם לחוק על מנת שהראיות שייאספו יהיו קבילות בבית המשפט. 

     

    אתיקה מקצועית ושמירה על החוק

    חקירות כלכליות מבוצעות על ידי חוקרים מקצועיים ומנוסים המחויבים לבצע את החקירות באופן הולם ובהתאם לחוק. החקירות מתבצעות במסגרת אתיקה מקצועית ובהתאם לתקנות ולחוקים במדינה. חשוב להבין כי אם יתגלו ראיות שנאספו באופן לא חוקי, הן לא יכולות לשמש כראיות בבית המשפט ולא יסייעו להשגת המטרה הרצויה. לכן, על החוקרים להבטיח כי כל הפעולות שהם מבצעים נעשות בהתאם לחוק וכי כל הראיות שנאספות יהיו חוקיות וניתנות לקבילות בבית המשפט.

     

    חקירה גלויה וחקירה סמויה

    חקירות כלכליות מתבצעות בשני שלבים עיקריים- חקירה סמויה וחקירה גלויה. 

    • חקירה סמויה- בשלב החקירה הסמויה, החקירה מתבצעת באופן סמוי בו הנחקר אינו מודע לכך שמתנהלת חקירה נגדו. בשלב זה, החוקר הפרטי אוסף מידע כלכלי על הנחקר באופן סמוי וסודי, תוך שימוש בצו משפטי מתאים. במהלך החקירה, מתבצעים מעקבים פיזיים ודיגיטליים על הנחקר, כולל תצפיות, האזנות סמויות ושימוש בכלים מתקדמים נוספים.
    • חקירה גלויה- לאחר שהחקירה הסמויה הסתיימה ניתן לעבור לשלב החקירה הגלויה. בשלב החקירה הגלויה, החקירה מתבצעת בידיעת הנחקר. המעבר לשלב החקירה הגלויה יתבצע בהתאם לשיקול דעתו של מבקש החקירה. כלומר, כאשר מבקש החקירה יחליט שיש לו מספיק מידע כדי להוכיח את מצבו הכלכלי של הנחקר. שימוש בשלב החקירה הגלויה עשוי להתבצע כאשר יש ברשות מבקש החקירה את הראיות המספקות לו את המידע הנדרש כדי להוכיח את המצב הכלכלי של הנחקר.

     

    מי מבצע חקירות כלכליות?

    חקירות כלכליות יכולות להתבצע על ידי מגוון גופים וארגונים, כולל-

    • חברות פרטיות לחקירות כלכליות- חברות וסוכנויות פרטיות מתמחות בתחום החקירות הכלכליות ומספקות שירותים בתחום זה ללקוחות מגוונים. הן עשויות להיות גופים פרטיים קטנים או גופים גדולים יותר עם צוותים מורחבים של מומחים בתחום.
    • חברות ביטוח- חברות ביטוח מבצעות חקירות כלכליות כחלק מתהליך ההערכה והתמריצים בעת ביצוע ביטוחים שונים. חקירות כלכליות מאומתות יכולות לסייע לחברות הביטוח בהערכת הסיכונים הכלכליים ובקביעת תעריפי הביטוח.
    • רשויות וגופים פיננסיים- רשויות ממשלתיות כמו רשות שוק ההון והחדשנות או רשות שוק ההון והביטוח עשויות למנות צוותים שמתמחים בחקירות כלכליות למטרת ניטור, התייעצות ואכיפת חוקים ותקנות פיננסיות.
    • ארגונים ממשלתיים- מחלקות ואגפים בממשלה, כמו משרד האוצר או רשות המיסים, עשויות להקים צוותים של חוקרים כלכליים המתמחים בחקירות כלכליות מורכבות כחלק מהפעולות שלהם.
    • ארגונים בינלאומיים- גופים בינלאומיים כמו בנקים בינלאומיים, ארגונים פיננסיים בינלאומיים וארגונים רב-לאומיים אחרים מבצעים חקירות כלכליות כחלק מפעילותם בתחום הפיננסי והעסקי.

    חקירות כלכליות יכולות להתבצע במסגרת חקירות מתוכננות, חקירות חקיקתיות, או כחלק מתהליכים משפטיים או מנהליים. תדירות ותכלית החקירה משתנות ונקבעות בהתאם לצורך המקרה ולהיבטים הכלכליים הרלוונטיים.

     

    חקירות כלכליות על ידי סיקורית חקירות

    אם אתם מחפשים משרד מומלץ לחקירות כלכליות, אתם נמצאים במקום הנכון! סיקורית חקירות הוא משרד חקירות פרטיות המספק את שירותיו בתחומי החקירות השונים. משרד זה פועל בישראל מאז שנת 1980 ומתמחה במגוון רחב של תחומי חקירה, כולל חקירות כלכליות, אישיות, משפחתיות, עסקיות, מודיעין עסקי, בדיקות זהות, חקירות בינלאומיות, פוליטיות, ארגוניות, חשבונאיות בליווי עורך דין ורואה חשבון, ועוד.

    המשרד מתמודד עם משימות חקירה שונות הדורשות יכולות והתמחויות מגוונות בתחום החקירות. ייתכן וחקירות מסוימות יכולות להתבצע על ידי חוקרים עצמאיים בודדים, בעוד חקירות אחרות דורשות מערך חקירות מתואם ורחב, ולעיתים אף חקירה עם פעילות שחוצה את גבולות ישראל.

    סיקורית הוא המשרד היחיד בישראל המספק את כל האפשרויות בתחום החקירות תחת קורת גג אחת. המשרד מאפשר להקצות מערך חקירות מתאים לכל משימה ספציפית והוא מתעסק בלקוחות פרטיים, עורכי דין, חברות פרטיות וממשלתיות, סוחרים, אנשי עסקים, ארגונים, בעלי מפעילים, עמותות, מוסדות, משרדי ממשלה, גופים פוליטיים ועוד.

    משרד סיקורית הוא מקום איכותי לקבלת שירותי חקירה מובילים במגוון תחומים, עם יכולת להתמודד עם משימות מגוונות בתחום החקירות ולניהול מערך חקירות המתאים לכל משימה. פנו אלינו לפרטים נוספים. 

    40

    לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

    מלאו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם





      סוגי-חקירות-פרטיות-מעקבים-ותצפיות-בכל

      קידום בגוגל לעסקים קידום בגוגל לעסקים