לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

התקשרו או השאירו פרטים באתר




    התקשרו: 053-6202089

    חקירות עובדים

    כאשר מתכננים לבצע חקירות עובדים עבור ארגון, מומלץ בחום לשתף פעולה עם חברת חקירות פרטיות המבינה במלואה את המערכת המשפטית בישראל. חשיבות זו נובעת מהעובדה שחקירת עובדים שאינה נעשית על פי החוק עשויה להביא למגוון סיבוכים משפטיים ולהתמודדות עם תביעות שונות. בחירת חברת חקירות פרטיות שמתמחה בתחום העבודה ומכירה היטב את החוקים וההתנהלות הקשורה לחקירות עובדים יכולה להבטיח שהחקירה תתבצע באופן חוקי ומקצועי. בנוסף, חברה כזו תוכל לספק ייעוץ משפטי והוראות מדויקות במהלך החקירה, כך שתהליך החקירה יהיה מותאם למסגרת החוקית התקנה. על חקירות עובדים נרחיב במאמר הבא. 

     

    חקירה של אמינות העובדים

    חקירות עובדים מתנהלות על מנת לבחון את האמינות ואת התנהלותם של העובדים. כאשר נתקלים במקרים של עובדים שעוברים על כללי ההתנהלות במקום העבודה, חשוב לפעול באופן יעיל ופעיל. ישנם שני סוגים של מקרים שדורשים פעולה:

    • עובדים שחווים תנאי עבודה מתישים, ועל כן מנסים לעקוף את המערכת. במקרים כאלה, העובד עשוי לחתום על שעות עבודה לא חוקיות, לנצל חופשות מחלה באופן לא תקין, לגנוב מוצרים מהעסק או להשתמש בכסף לצורך אישי ועוד.
    • עובדים שטרם התחילו את התפקיד שלהם או שקיבלו הצעה מעסק מתחרה לאסוף מידע על מקום העבודה הנוכחי שלהם, מבלי שמקום העבודה יודע ומסכים לכך.

    במקרים כאלה, חשוב להיות מוכנים וערים לכל הפעילויות שלוקחות מקום בעסק. האנשים המעורבים בגניבה או העברת מידע ינסו להתחבא כמה שאפשר, ובלי חקירה מעמיקה, ייתכן שלא ייגלה במהירות. לכן, כשמתעורר הצורך, כדאי לפנות לחוקר פרטי המסוגל לחקור את העניינים במקצועיות ובפרטיות ולספק את כל הראיות הדרושות, הן כדי לעצור את הגניבה או הריגול והן כדי להביא את האחראיים לדין. פעולה כזו יכולה להוביל להרתעה עבור שאר העובדים לעניינים מהסוג הזה.

     

    חקירה של עובדים פוטנציאליים

    כפי שצוין לעיל, חשוב ביותר לבדוק מי העובדים בעסק שלנו ולבצע חקירה מקיפה על מנת למנוע מצבים בעייתיים. הגורם האנושי הוא אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר לעסק, ויש אנשים המנצלים זאת למען גניבה מהעסק או להעברת מידע חשוב למתחרים. חשוב שלא נתעלם מכך ותמיד נדגיש את הצורך למנוע מצבים כאלו.

    לכן, בנוסף לניהול חקירה של אמינות העובדים, עסקים רבים מחליטים לבצע חקירות עובדים על עובדים פוטנציאליים ומועמדים לתפקיד מסוים בעסק. חקירות אלה מיועדות למנוע מצבים של ריגול לטובת עסק מתחרה. כדי להימנע ממצבים כאלו, כדאי לבצע חקירה מקיפה על המועמדים המתמודדים לתפקידים מרכזיים בעסק. אף על פי שיש אנשים שעשויים לטעון כי זה עשוי להיות "בזבוז כסף", ידוע כי האמינות והאמון בעובד שלנו הם חשובים במידה לא פחותה מהכסף עצמו. הכסף יישמר במקום הנכון בזכות העובדים המקיימים את תפקידם באופן אמין ואחראי.

     

    הגבלות על חקירות עובדים

    ניתן לומר בצורה מוצדקת לחלוטין שהחוק מספק הגנה לעובדים וכך צריך שיהיה. למעשה, יש מגבלות רבות על חוקרים פרטיים. ריכזנו לכם את ההגבלות המרכזיות-

    • האזנות סתר- בין ההגבלות על חקירות עובדים ניתן להתייחס לנושא של האזנות סתר במקום העבודה ובכל מקום אחר. חוקרים פרטיים אינם מורשים לבצע האזנות סתר מכל סוג במקום העבודה. לכן, אם אתם משכירים חוקר פרטי עבור חקירת עובדים, עליכם לקחת בחשבון כי חוקרים פרטיים חייבים לפעול בדרכים מאוד יצירתיות כדי לחקור בנושאי חקירות עובדים במקום העבודה.
    • מצלמת אבטחה- בנוסף להגבלה על האזנת סתר, ישנם מקומות עבודה שבהם לא ניתן להציב מצלמת אבטחה, ולכן החוקר הפרטי לא תמיד יוכל להיעזר בתצלומים של מצלמות האבטחה בבית העסק. 
    • מיילים- ישנן גם הגבלות נוספות המגבילות את עבודתם של חוקרים פרטיים, כמו לדוגמה כל הנוגע לנושא של המיילים האלקטרוניים. מיילים שמוגדרים כמיילים של מקום העבודה יכולים להיפתח ולהיבחן על ידי המעסיק וניתן לנהל מעקב אחריהם. לעומת זאת, מיילים אישיים הם מיילים שאסור לחדור אליהם וקיימות גם תיבות מייל מעורבות- המשלבות מיילים אישיים ומיילים של מקום העבודה. מיילים מעורבים ניתנים לבדיקה, אך יש לקבל את הסכמת העובד לכך.

    בנוסף להגבלות הללו, קיימות גם הגבלות נוספות על מעקבים אחר עובדים, כולל הגבלות על מצלמות אבטחה, מעקבים על טלפונים, ורכב העבודה ועוד. כדי להבין את התמונה המלאה של מעקבים אחר עובדים, ניתן ליצור קשר עם משרד חקירות עובדים ולבקש פגישת ייעוץ, במהלכה יפרטו לכם את האיסורים וההגבלות השונות. 

     

    החשיבות בבחירת משרד מומלץ

    במידה ותתבקשו לשכור את שירותיו של משרד חקירות פרטיות עבור חקירות עובדים במקום העבודה, יש חשיבות רבה לוודא שאתם עובדים משרד מומלץ המעסיק חוקרים פרטיים המבינים את ההגבלות המשפטיות הקשורות לתחום זה. חקירות עובדים חייבות להתבצע בצורה הולמת ובהתאם לחוק, שאוסר שימוש בשיטות שונות למעקב או חקירת עובדים.

    חוקר פרטי חייב להתחשב בפרטיות העובד ולפעול בגבולות החוק. לכן, אם תבחרו לשכור את שירותיו של חוקר פרטי עבור חקירות עובדים במקום העבודה או בחברה, חשוב לוודא שהוא מבין את ההגבלות המשפטיות המוטלות על חקירות פרטיות מסוג זה ויכול להתמודד עמן.

    בחירת משרד חקירות פרטיות עם יכולות חשיבה יצירתית וידע בעניינים אלה, יכולה להבטיח שתוכלו לפעול בתוך הגבולות החוקיים ולעמוד בדרישות המשפטיות בחקירות עובדים מסוג זה.

     

    מה המחירים?

    המחיר לחקירות עובדים הוא לא חד משמעי. כל משרד חקירות גובה מחיר אחר בהתאם לגורמים שונים בגלל האופן בו מתנהלת כל חקירה פרטית. במקרים בהם נדרשת חקירה פרטית במקום העבודה, ייתכן ותהיה צורך במערך מורכב של פעולות (כמו לדוגמה במקרים בהם המקום העבודה צפוף מאוד והמעקב חייב להתבצע בסודיות מוחלטת), ומערכות כאלו יכולות לדרוש זמן וממון. בנוגע למחירים של חוקרים פרטיים, בדרך כלל המחיר לשעת מעקב ינוע בין 300 לבין 750 שקלים. 

    חוקרים פרטיים הם דינמיים בהתנהלותם, יצירתיים ומבצעים פעולות המוגדרות כמורכבות ביותר. בשל כך, מחיריהם של חוקרים פרטיים משתנים בהתאם להיקף החקירה, לכלים בהם יש להשתמש, למיקום החקירה ועוד. יש לשים לב שבפגישת ייעוץ עם חוקר פרטי מומלץ, החוקר יבדוק אילו שעות מומלצות לביצוע המעקבים. בכך, תוכלו לוודא שהכסף ששילמתם אינו מבוזבז לחלוטין, אלא מועבר למעקבים אפקטיביים בשעות הנכונות. ישנם מקומות עבודה הפועלים בשעות הלילה, מקומות עבודה הפועלים בשעות היום, וגם מקומות עבודה הפועלים מעבר לשעון, ולכן הזמינות של חוקרים פרטיים היא 24/7.

     

    חקירות עובדים עם סיקורית חקירות

    בסיקורית חקירות, תוכלו למצוא את החוקרים המובילים בתחומם בכל תחום עיקרי, לרבות חקירות עובדים. רוב החוקרים בסיקורית חקירות מחזיקים ברישיון חוקר פרטי, כמו גם ברישיון לניהול ותפעול משרד חקירות פרטיות. המנהל ובעל המשרד, יצחק מאיר, וצוות החוקרים הם חברים בלשכת חוקרים פרטיים בישראל, וכן בארגון הבלשים הבינלאומי, המורכב מכ-1000 בעלי משרדי חקירות מקומיים בכ-100 מדינות. בזכות זאת, הם מסוגלים לבצע חקירות עובדים, חקירות בינלאומיות, חקירות פוליטיות, חקירות ארגוניות וחקירות חשבונאיות בליווי רואה חשבון ועורך דין.

    משרד סיקורית חקירות פועל בישראל ובחו"ל כבר שנים רבות, ומציע את שירותיו ללקוחות פרטיים, עורכי דין, אנשי עסקים בינוניים וגדולים, בעלי חברות, בעלי מפעלים, ארגונים גדולים, מוסדות, עמותות, עיריות, מועצות מקומיות, משרדי ממשלה, גופים פוליטיים ברחבי הארץ מרמת הגולן ועד אילת, וכן בחו"ל. 

    40

    לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

    מלאו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם





      סוגי-חקירות-פרטיות-מעקבים-ותצפיות-בכל

      קידום בגוגל לעסקים קידום בגוגל לעסקים