לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

התקשרו או השאירו פרטים באתר




    התקשרו: 053-6202089

    חקירות גניבה

    הרכוש שלנו הוא משמעותי וחשוב ביותר בחיינו האישיים. הבית, החפצים והרכבים הם חלק מהרכוש שאנו מחשיבים כחשוב במיוחד. אך לצערנו הרב, לפעמים מתרחשות גניבות והתנהלות לא חוקית, שבה מישהו לוקח את רכושו של אדם אחר מבלי לקבל הסכמה או לדעתו. במקרים כאלה נדרשות חקירות גניבה. על כך נרחיב במאמר הבא. 

     

    מהן חקירות גניבה?

    חקירות גניבה הן חקירות בהן חוקרים גניבה או פריצה שהתרחשה במטרה למצוא את האחראי לדבר ואף לאתר את הרכוש שנגנב. הגניבות יכולות להתרחש במסגרת החיים האישיים, כמו פריצה לבית וגניבת כסף או רכוש עם ערך רגשי או כספי, וגם בחיים העסקיים, כמו פריצה וגניבת כסף, מוצרים, חומרים, כלים וכדומה. בכל מקרה, לגניבה עלולה להיות השפעה רבה על החיים האישיים של הנפגע וגם על ההמשך של עסקים שיכולים לסבול מכך שאינם יכולים להמשיך לפעול אחרי הגניבה. כל מקרה כזה יכול למצוא פתרון על ידי פניה לחוקר פרטי, שיעזור לזהות את הגנב ולהביאו למשפט.

     

    סוגי גניבות

    גניבה היא פעולה בה לוקחים דבר כלשהו מבעליו בלי רשות, והיא מתרחשת במגוון מקרים. בתחום הפרטי, הגניבה עשויה לכלול לקיחת רכוש עם ערך רגשי, גניבת כסף אישי או גניבת רכב. בתחום העסקי, הגניבה עשויה לכלול לקיחת כסף מהעסק (לעיתים אף מביאה להפיכת העסק להפסדי לגמרי כשהתפוקה אמורה להיות רווחית במיוחד), גניבת כלים ורכוש עבודה של העסק וגם גניבת מוצרי העסק.

    יש שני סוגי גניבות ביניהם ניתן להבחין-

    • גניבה חד פעמית- כוללת פעולת גניבה יחידה שלא חוזרת
    • גניבה מתמשכת- גניבה שכוללת גניבות נוספות בפרקי זמן מסוימים. כמות הגניבות ותדירות הגניבות ישפיעו על האדם או העסק ממנו נגנב. במצב כזה יש להחליט אם ואיך לפעול כדי למנוע גניבה נוספת וכן לקבל את הרכוש או הכסף בחזרה.

     

    ההבדל בין גניבה פנימית וחיצונית

    הגניבה יכולה להתבטא בשתי צורות עיקריות- פנימית וחיצונית. הגניבה הפנימית מתרחשת כאשר הגונבים משתייכים לאדם או לעסק ממנו הם גונבים. במקרים כאלה, הגניבה מתבצעת מתוך הידע המושג והקשר הקיים עם הרכוש הנגנב והמיקום שלו. לדוגמה, זו יכולה להיות עובדת בית שמכניסה לתיקה רכוש וכסף שהיא מזהה במהלך עבודתה, או עובד מפעל שמתעורר לרכוש בעל ערך ומחליט לקחת אותו עימו. ייתכן גם שתתרחש גניבה דרך חדלון בדיווח של הכנסה לעסק ולקיחת הכסף לשימוש אישי ועוד. מנגנונים אלו מתבצעים במסגרת הקשר הקיים בין הגונבים לבעל הרכוש.

    בניגוד לכך, הגניבה החיצונית מתרחשת כאשר הגונב או הגונבים אינם מתקיימים קשר יומי או תקופתי עם האדם או העסק. למעשה, זה קורה במקרים של פריצה או גניבה שבה אדם מסוים מגלה או אינו מודע לקיומו של רכוש או סכום כסף במקום מסוים ובוחר לחדור לתוך המקום ולגנוב אותו.

     

    חשוב לדאוג להגנה מספקת

    גניבה מביאה עימה היעדר בטחון ותחושת חשש מגניבה נוספת. אם הגנב הצליח לגנוב ממקום מסוים ומצא עניין בגניבה מהמקום הזה, יתכן וישתלם לו לשוב ולנסות שוב. לכן, כדי למנוע גניבה ראשונית וכמובן כדי למנוע גניבה נוספת, מומלץ להשתמש באמצעים הגנתיים בבית או בעסק. הגנה תספק לכם גם שקט נפשי ותחושת ביטחון גבוהה יותר. בנוסף אמצעי הגנה יכולים לעזור באיתור הגנב והשבת הרכוש. במידה שאתם לא בטוחים כיצד למגן את המקום, משרדי חקירות וחוקרים פרטיים מסייעים גם במתן המלצות להגנה, כגון התקנת מצלמות אבטחה במעגל סגור, התקנת מצלמות נסתרות במקומות אסטרטגיים עם תיעוד וידיאו, מערכות אזעקה, מיגון פתחים, השתלת כספות ועוד.

     

    חשוב לפעול מהר

    ההחלטה האם לפנות למשרד חקירות אינה תמיד פשוטה, במיוחד במצב בו הנזק גבוה ויש רצון להפחית הוצאות נוספות, כולל חקירה. במקרים שבהם הנזק באמת גבוה, ניתן לעיתים להשיב את הרכוש במסגרת החקירה לכן יש לשקול זאת. בנוסף, במקרים של גניבה שיטתית, ניתן לעצור אותה ולמנוע נזק גבוה יותר. יש להבין, כי אמנם זמן ההתלבטות קיים אך חשוב לפעול מהר משום שבחקירות גניבה קיים חלון הזדמנויות לאתר את הגנבים ולהשיב את הרכוש ולכן חשוב לפעול במסגרת חלון זה.

    במקרה של גניבה מאדם פרטי או מעסק, חשוב לבדוק תחילה את הנזק שנגרם. אם הנזק הוא משמעותי או אם הגניבה מתרחשת שוב, מומלץ לפנות לחוקר פרטי או למשרד חקירות על מנת לאתר את הגנבים, להעמידם לדין ולנסות להשיב את הרכוש הגנוב. על מנת לשמור על עניין החקירה, יש לפעול במהירות לאחר האירוע כדי להגביר את הסיכויים להצלחת החקירה. כמו כן, חשוב לאבטח את הבית או העסק באמצעות שימוש באמצעים שונים כדי להגן על עצמכם מפני גניבה נוספת.

     

    התנהלות החקירה

    במידה שהחלטתם לפנות לחוקר פרטי או למשרד חקירות לניהול חקירות גניבה תתחיל להתנהל חקירה. כאשר מתרחשת גניבה שגורמת נזק משמעותי לאדם או לעסק ממנו נגנב הרכוש, החקירה תתבצע במטרה לגלות את האשמים, להעמידם לדין ולמנוע גניבה נוספת. כמו כן, החוקר הפרטי ינסה לאתר את הרכוש שנגנב ולהשיבו. לאחר הפניה לחוקר או למשרד המתאים, התהליך יכלול מספר שלבים בהתאם לסוג הגניבה.

    בשלב הראשון של חקירות גניבה, הלקוח יצטרך לספק את כל פרטי המקרה ולהציג ראיות כלשהן שיכולות לעזור (כמו מצלמות אבטחה במקומות שונים, לוח משמרות של העובדים, רשימת זמני כניסה ויציאה ועוד). השלב השני יהיה לנסות לאתר את הרכוש הגנוב ולמצוא את הגנב. אם השלב הזה אינו מוצלח או אי אפשר לבצעו, יהיה צורך להתקדם לשלב השלישי. במקרה של גניבה שחוזרת על עצמה, החוקר יפתח תוכנית פעולה שכוללת מעקבים ולעיתים גם שימוש בטכנולוגיה כדי לאתר את הגנב. 

    השלב הרביעי יחולק לחקירה גלויה וחקירה סמויה. במהלך שלב החקירה הגלויה, החוקר יבצע תשאול ובדיקה של מהימנות העובדים על מנת לאתר את העובד המעורב בגניבה. בשלב של החקירה הסמויה, החוקר יחפש שותפים לפעולה וייצור סיפור כיסוי על מנת להבין את התנהלותם של העובדים מקרוב. לאחר השלבים הללו, עשוי להיות ברשות החוקר התשובה לגבי הגנב או הגנבים, ובנוסף יהיו לו הוכחות לתמיכה בכך.

     

    מה המחיר מחיר של חקירות גניבה?

    קשה לענות באופן חד משמעי  מה המחיר של חקירות גניבה. הסיבה לכך היא שהמחיר מושפע ממגוון גורמים שונים כמו היקף החקירה, מורכבות החקירה, השימוש בכלים מיוחדים ועוד. באופן ממוצע המחיר לשעת מעקב ינוע בין 350 לבין 700 שקלים בהתאם לגורמים השונים. חשוב לזכור כי בהשוואה לנזק הגניבה שכבר נגרם ולנזק שעתיד להיגרם במקרה של גניבה מתמשכת, עלות החקירה תהיה נמוכה יותר. מחיר החקירה יתאים אישית לכל מקרה ויתקבע בהתאם לשעות המעקב, האמצעים המשמשים וגורמים נוספים.

     

    חקירות גניבה עם סיקורית חקירות

    במשרד סיקורית חקירות, תוכלו למצוא את החוקרים המיומנים ביותר בתחומם. אנחנו יכולים לספק שירותים גם בחקירות גניבה, בחקירות בינלאומיות, חקירות פוליטיות, חקירות ארגוניות וחקירות חשבונאיות בליווי רואה חשבון ועורך דין. אנחנו פועלים בישראל ובחו"ל ומעניקים שירותים ללקוחות פרטיים, עורכי דין, אנשי עסקים, בעלי חברות, מוסדות, עמותות, עיריות, משרדי ממשלה וגופים פוליטיים. בנוסף, חוקרי המשרד מיומנים גם בחקירות כיסוי ודיבוב ומסוגלים לשאוב מידע ממקורות קשים לגישה.

    המשרד מציע את כל האפשרויות החקירתיות תחת קורת גג אחת, ואנו מקפידים על איכות המידע והכתיבה כחלק מתהליך החקירה. פנו אלינו לפרטים נוספים.

    40

    לייעוץ, שאלות והשגת תוצאות

    מלאו את פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם





      סוגי-חקירות-פרטיות-מעקבים-ותצפיות-בכל

      קידום בגוגל לעסקים קידום בגוגל לעסקים